Wednesday, November 18, 2009

PAS bantu mangsa kebakaran

Ustaz Abu Bakar (kiri sekali) menyampaikan sumbangan kepada Mohamad

KUALA NERUS - PAS Kawasan Kuala Nerus hari ini tampil membantu mangsa kebakaran di Kampung Kelab Aya, Pulau Duyung Besar.

Dalam kejadian pada tengah hari Isnin lalu, rumah kayu milik Mohamad Omar, 57, musnah dijilat api dan hanya tinggal sehelai sepinggang. Anggaran kerugian ditaksirkan sejumlah RM150,000. Ia termasuk empat buah motosikal dan tiga mesin jahit yang baru dibeli.

Mohamad yang juga Naib Ketua PAS Cawangan Kelab Aya adalah seorang peniaga kedai runcit di Pasar Besar Kedai Payang, Kuala Terengganu.

Rumah itu didiami oleh 14 penghuni termasuk seorang warga emas yang juga kepada Mohamad, Omar Jusoh, 86. Beliau yang dalam keadaan uzur berjaya diselamatkan ketika kejadian.

Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Nerus, Ustaz Abu Bakar Abdullah bersama Naib Yang Dipertua PAS Kawasan, Dr Alias Razak yang juga ADUN Bukit Tunggal, Ketua Penerangan PAS Kawasan, Zakaria Dagang dan Ketua Lajnah Kebajikan & Kemasyarakatan PAS Kawasan, Syed Ibrahim Syed Husin melawat mangsa kebakaran di Kg Kelab Aya pada petang tadi (Rabu).

Ustaz Abu Bakar yang juga Ketua Lajnah Kebajikan & Kemasyarakatan PAS Negeri Terengganu turut menyampaikan sedikit sumbangan yang berjaya dikumpul setakat ini.

Sumbangan boleh terus dihulurkan melalui akaun:
Bank: RHB
No Akaun: 16301500042440
Nama: Alias Nor Ismail (menantu mangsa)

Berita berkaitan: PAS Cawangan Kg Banggol Pauh


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "PAS bantu mangsa kebakaran"

Post a Comment